Igraj, igraj, igraj- Haruki Murakami



Sviđa ti se? Javi ostalima!

Prošlo je dugo vremena otkada nisam čitala. Prilično se loše osećam zbog toga jer to ne liči na mene. Pod pojmom čitanje ne podrazumevam učenje lekcije iz sociologije. Da li je u pitanju neorganizovanost, lenjost ili nešto drugo, knjige na mojoj polici od poslednjeg raspusta skupljale su prašinu i nestrpljivo čekale da budu pročitane. Došao je i rodjendan a od drugarica sam na moje veliko oduševljenje dobila ono što sam poslednjih nekoliko meseci potajno želela. Nova Murakamijeva knjiga. Ukoliko me dobro poznajete sigurno znate da obožavam svetsku književnost i da me u poslednje vreme najviše privlači Japanska kultura i književnost. Oni koji me i ne poznaju baš tako dobro sigurno nisu znali podatak da planiram da o svetskoj književnosti naučim još puno toga.
Proteklih nekoliko dana obeležile su gotovo letnje temperature pa sam prevremeni početak leta želela proslaviti u društvu nove knjige. Iskreno, vrlo me raduje kada dobijem novu knjigu. Pročitavši prve stranice, uočila sam značajnu razliku od prethodne Murakamijeve knjige, “ Norveška šuma koju sam pročitala na samom početku školske godine i koja je, slobodno mogu reći značajno uticala u rušenju mojih predrasuda prema ovom autoru koji su bili plod čitanja komentara o njegovim delima na Tumblru. Kako sam ulazila u radnju priče shvatila sam da se ova knjiga razlikuje od svih prethodnih knjiga koje sam pročitala iako sam u početku mislila da je kliše. Roman je osmišljen kao kritika savremenog načina života i medjusobnog otudjenja ljudi. Ova tema poslednjih nekoliko godina veoma je česta tako da samo spominjanje slične tematike uslovilo je da pomislim da se radi o još jednom u nizu klišea uvijenih u sladunjavu pričicu o čoveku koji sve vreme osudjuje svet oko sebe.
Protagonista ove priče je tridesetogodišnjak koji posle lošeg životnog perioda, propalog braka iza sebe,samačkog života i nekoliko nestabilnih emotivnih veza sa osobama različitih karaktera mučen prošlošću i vezom sa misterioznom ženom bez imena o kojoj ne zna gotovo ništa odlazi u hotel Delfin u kome je odseo sa njom. Tokom boravka u hotelu proživljava niz misterija koje menjaju njegov život. Kao i “Norveška šuma“ i u ovoj knjizi mogu se naći značajne životne pouke i nešto što Vas privlači da zanemarite sve moguće nelogičnosti.
Milica Cvetković



Sviđa ti se? Javi ostalima!

Važna napomena!

Stranica na kojoj se nalazite je automatizovani servis web magazina Helly Cherry.
Redakcija našeg magazina je posvećena objavljivanju autorskog materijala. Iz tog razloga, i zbog nedostatka vremena, naša redakcija ne piše vesti i najave za nove koncerte, izdanja i razne manifestacije.
Ipak, ostavili smo mogućnost organizatorima, promoterima i svima ostalima da svoja dešavanja najave upravo putem ovog servisa. Vesti i najave koje oni šalju se automatski objavljuju na ovim stranicama (u obliku, obimu i sadržaju koji su sami odabrali) tako da naša redakcija nije odgovorna za taj deo sadržaja.

Pratite nas na Fejsbuku