Na recenzentski astal našeg webzina dospelo je ovih dana vrlo neobično muzičko izdanje, s kakvim se do sada (čini mi se) nismo susreli, ali je u par navrata bilo sličnih uradaka. U pitanju je Vesna Pisarović, Hrvatska pop pevačica, čije su mi pesme ostale negde u malom mozgu, a YouTube mi je pripomogao da se podsetim tih par numera koje sam poslednji put čuo pre dobrih petnaestak godina.
Ovoga puta, Vesna se publici predstavlja na jedan potpuno drugačiji način. Album sadrži prepeve jugoslovenskih zabavnih pesama iz perioda pedesetih do sedamdesetih godina prošlog veka. Od mnogih imena koja stoje iza originalnih numera, poznati su mi samo Indexi, Arsen Dedić, Đorđe Marjanović, Tereza Kesovija, Bisera Veletanlić i Lola Novaković – čak i previše meni poznatih, shodno da mi je njihova muzika dobrim delom nepoznanica, što zbog širokog vremenskog razdora, što zbog ličnog slabijeg interesovanja. Vesna je uz pomoć svetski renomiranih jazz muzičara sakupila neke od najznačajnijih pesama pomenutog perioda, i obradila ih na jedan evergreen, rasterećen način. Dosta se odstupilo od originala, sve numere izvodi jazz orkestar, tu je truba, klavir, kontrabas, saksofon. Pored odstupanja, svirači su sebi dali svu slobodu pa su numere svojevrsni jam session-i, te originalne konstrukcije bivaju rasklopljenje i sagrađene na jedan novi način koji čak malo odiše tim nekim New Orleans duhom, retro stilom Jugoslavije sa sredine prošlog veka, uz moderne elemente koji su dugi niz godina brušeni prstima ovih muzičara.
Iako album traje nekih sat vremena treba više slušanja da sve legne na svoje mesto, da se u glavi slušaoca namesti malo prostora da ovakav zvuk „klikne“ kako treba i da se skladno uklopi sa svim modernim, digitalizovanim zvucima kojima su nam glave svakodnevno ispunjene.
Mislim da je ovakav koncept albuma čak vrlo potrebna stvar današnjoj alternativnoj muzičkoj sceni. Do sad sam se susreo sa albumom Bjesova – Svetla, svetlosti, koji je na isti način neke stare pesme doneo u novom maniru i stilu. Vesna i ekipa su ovde otišli više koraka dalje, jer su numere u potpunosti dekomponovali i krenuli sa samog početka u njihovom aranžiranju i građenju – originalne numere su držali u glavi kao tek rođene ideje, tako da su uložili svoj maksimum energije i kreativnosti.
Tihomir Škara
Ovoga puta, Vesna se publici predstavlja na jedan potpuno drugačiji način. Album sadrži prepeve jugoslovenskih zabavnih pesama iz perioda pedesetih do sedamdesetih godina prošlog veka. Od mnogih imena koja stoje iza originalnih numera, poznati su mi samo Indexi, Arsen Dedić, Đorđe Marjanović, Tereza Kesovija, Bisera Veletanlić i Lola Novaković – čak i previše meni poznatih, shodno da mi je njihova muzika dobrim delom nepoznanica, što zbog širokog vremenskog razdora, što zbog ličnog slabijeg interesovanja. Vesna je uz pomoć svetski renomiranih jazz muzičara sakupila neke od najznačajnijih pesama pomenutog perioda, i obradila ih na jedan evergreen, rasterećen način. Dosta se odstupilo od originala, sve numere izvodi jazz orkestar, tu je truba, klavir, kontrabas, saksofon. Pored odstupanja, svirači su sebi dali svu slobodu pa su numere svojevrsni jam session-i, te originalne konstrukcije bivaju rasklopljenje i sagrađene na jedan novi način koji čak malo odiše tim nekim New Orleans duhom, retro stilom Jugoslavije sa sredine prošlog veka, uz moderne elemente koji su dugi niz godina brušeni prstima ovih muzičara.
Iako album traje nekih sat vremena treba više slušanja da sve legne na svoje mesto, da se u glavi slušaoca namesti malo prostora da ovakav zvuk „klikne“ kako treba i da se skladno uklopi sa svim modernim, digitalizovanim zvucima kojima su nam glave svakodnevno ispunjene.
Mislim da je ovakav koncept albuma čak vrlo potrebna stvar današnjoj alternativnoj muzičkoj sceni. Do sad sam se susreo sa albumom Bjesova – Svetla, svetlosti, koji je na isti način neke stare pesme doneo u novom maniru i stilu. Vesna i ekipa su ovde otišli više koraka dalje, jer su numere u potpunosti dekomponovali i krenuli sa samog početka u njihovom aranžiranju i građenju – originalne numere su držali u glavi kao tek rođene ideje, tako da su uložili svoj maksimum energije i kreativnosti.
Tihomir Škara