Balkan Under The Radar vol.6 – Black Box



Sviđa ti se? Javi ostalima!

Još jedna kompilacija, šesta po redu, budi se i otvara nam vrata ka novom učenju muzike sa Balkana. Kompilacija puna raznih i različitih izvođača. Muzički neopredeljena, od Alternative, kroz noiz, sa vetrom ambijentala do „spoken word“ pravaca, još jednom nas časti upoznavanjem novih ideja, brutalno dobrih, sažetih i jasnih. 

Preslušavao sam ranije kompilacije, ali ova šesta je do sada najjača. Nažalost došao sam do stadijuma gde sam zaključio da se baš sve trake ne mogu opisati rečima, zato vas ovim putem molim da preslušate kompilaciju zarad doživljaja. Vožnja, trip, snaga čine ovu kompilaciju jakom. 

01 – MONAMIE & KLARADOXA – Numb: Kompilaciju nam otvara specifična kolaboracija. Intro je savršeno odrađen, ima potrebnu dužinu, baš da otvori ovu posebnu kompilaciju. Trenutak kada upada beat i vokal je trenutak koji se nikako ne sme propustiti. Odličan početak kompilacije, svaka pohvala autorima!
02 – MILICA PREDOLAC – Dišemo o svemu: Generalno predivna stvar na kompilaciji. Na samom početku pesme osećamo sablasnost sve do trenutka kada imamo eksploziju vokalne trake koji su tako divnog spektra. Odlična tema na klaviru!
03 – VELIBOR NIKOLIĆ – Zbogom Gandi: Mala promena na kompilaciji. Sad mi je žao što nisam ranije pratio rad ovog čoveka, ali za sve postoji prvi put. Traka koja je najmanje komplikovana ali ima sažetost. Na prvo slušanje ostaje u glavi. Velibor programira slušaoce. Fenomenalno!
04 – BABADUH – Posle Svega: Kao osoba koja je već pratila Babaduh i ranije mogu samo da kažem da im je ova stvar jako opasna! Duo iz Svrljiga ne ostavlja ravnodušnim, nikako-nikada! Opaka tema u pesmi. Promena na kompilaciji je očigledna sa ovom pesmom.
05 – FAT ZED Zed & CROCODILE TEARS feat. Hor Lazarice – The Grapes (JTM): Opet promena na kompilaciji, naravno Zlaja i Vlada imaju suštinu koju treba da imaju. U njih dvojicu nema potrebne sumnjati. Budući da sam i ranije imao prilike da radim sa Zlatkom, mogu samo da pohvalim ovaj rad. Nisam se nadao ovome uopšte! Odlicna kolaboracija! Svaka čast!
06 – TERROR COUPLE – Automat 1.1: Ovde dobijamo prelaz na synth-electro deo kompilacije. Automat 1.1. podseća na temu za neku video igricu koju bih probao samo zbog muzike. Odličan koncept. Aranžman ubija!
07 – PALMS VOICE – Oh, The Absent Pleasure: Kad već pričamo od odličnom aranžmanu. Prvi put slušam „Palms Voice“ i zastao mi je dah na trenutak. Fenomenalno odrađena stvar. Nešto što treba istraživati dalje.
08 – SUBOTEX – Snijeg: Još jedan bend za koji mi je izuzetno krivo što nisam naleteo ranije na njih. Bass linija odlična, vokal izuzetan! Osim što ne izlazi iz glave pesma, ulazi pravo u krv! Tekst je odličan, koncept pesme je stvarno izuzetno profesionalan!
09 – UZEMLJENJE – Bestrag: Trenutak kada je počela pesma očekivao sam neku akustiku. Nikako se nisam nadao onome što je usledilo! Ledi krv, „Bestrag“ je odlična pesma koja nikako ne ostavlja prazninu slušaocu kompilacije. Koncept Alternative kombinovan sa Doom temama je pakleno dobar ovde.
10 – VELIKO – Favourite Guy: Žanrovska promena prisutna u kompilaciji. Cela pesma ima zasebnu priču, ali nikako zanemarljivu poruku. Globalni aranžman pesme je totalno moderan, vokal je fascinantan! Pohvala!
11 – SoundEdge – Не е цела вистина: U startu sam znao da će biti odlična pesma. Ova Alternativna ekipa ima suštinu i svrhu! Refren me je oborio sa stolice. Svako ko prati SoundEdge već zna sposobnost istog benda! Obavezno poslušati i ostale pesme.
12 – DON’T TOUCH ANYTHING – Echoes: Odlična vožnja. Lično bi mi prijalo da imam ovo u telefonu kada sam na poslu. Nisam znao za ovo ranije, ali definitivno posle pesme „Echoes“ ću otići da pretražim internet. Odličan beat.
13 – 777 – Tajna služba: Od prvog albuma „Hemija Nije Dovljna“, pratim ovaj bend. Lično poznajem autore i pored toga što su fenomenalni ljudi oduvek su imali izuzetan koncept muzike. Tajna služba nikako ne zaostaje za prethodnim izdanjima, čak što više, operativni sistem ovog trio sastava je sa novom pesmom apdejtovan. Svaka pohvala!
14 – SUID & SHPIRA (ALTERNAUTI 02) – Pošten: Najkraća pesma na kompilaciji, ali nikako zanemarljiva. „Pošten“ je pesma koja ti može lagano stvoriti vizualizaciju modernog društva čak i ako si zarobljen u četiri zida. Jedina zamerka ove pesme je to što bih voleo da je trajala malo duže.
15 – UNDERGRIND – The Man: Čim sam pročitao naziv benda, znao sam šta me čeka. Nikako razočaran, naprotiv, oduševljen. Nije mi jasno kako nisam naleteo na većinu ovakvih autora do sada. Srećom pa postoje kompilacije! Bass linija je fantazija, aranžman je odličan, konceptualan i moderan!
16 – TENTACLE WIZARD – Tentacle Wizard: Najduža na kompilaciji. Solaža – bruka koliko je dobra! Dužina pesme nikako ne dopušta kroz svojih 14 minuta da izgubi koncept. Sa uživanjem prolazim kroz pesmu više puta i ostajem bez reči. Svaka pohvala za snimanje ovog dela!
17 – SUMMER DEATHS – Kyoto: Još na intru se rađa odlična synthwave vožnja . Jedno pitanje.. Zašto je ovakva stvar ovoliko kratka? Pravi chill, odličan synth, fenomenalan beat.
18 – LEZET – Biće Mi Bolje: Offbeat, eksperimental, noisy. Suština i sažetost ove trake leži na tome. Za ljubitelje ovog pravca, traka je dušu dala. Synth u pozadini dodaje šmek i ako se jedva nazire. Interesantna stvar, svakako!
19 – ALAN HAJDUK – Animoid Club: Još jedan eksperimental, sa dužim uvodom. Beat je super, shodno tome koncept trake dobija ekstra trip. Odličan drajv kroz kompilaciju.
20 – ZEROTWO – Break ‘n’ Burn: Elektronika je jaka sa ovom pesmom. Pored DnB vožnje, imamo odličan spektar u aranžmanu. Brzo i jako! Mislim da su mi se otkačili živci u nogama, budući da nikako ne prestaju da odskaču od poda.
21 – GIMPKING – Whack Your Brain: Čim sam čuo intro, u startu sam se oduševio. Retro gejming mjuza me je uvek oduševljavala. Ali deo gde ulazi distorzija i vožnja na ritam sekciji je nešto posebno. Nisam se nadao uopšte tome. Svaka pohvala. Odlični prelazi.
22 – LEVERKIN – Cylinder: Malo drugačiji žanr na kompilaciji. Odlična stvar za popodnevno kuliranje. Ili jutarnje, ili kad god vam odgovara. Meni svakako odgovara uvek. Prvi put nailazim na LIVERKIN i zaključujem da je to jedina šteta. Odličan aranžman.
23 – MIND TEARDOWN – Turquoise Burt Blanka: Jedna jako specifična traka, budući da se radi o nečemu što je totalno drugačije. Krispi produkcija mu, naravno, daje veliki plus na masu.
24 – ULPIANA – Suburb: Intenzivna traka sa kojom se već bližimo kraju ove kompilacije. Još jedna stvar čije ću poreklo morati da istražim. Odlična ideja i aranžman. Kvalitet neosporiv!
25 – GHOULCUT – Goblin Forest: Podseća na temu za igricu, eventualno film. Generalno ovu traku je besmisleno opisivati, Ghoulcut je odličan u tome što radi, pa shodno time samo toplo preporučujem da poslušate pesmu.
26 – „alg0rh1tm“ – The Arrow Of Time: Nadovezujem se na traku iznad i opet tvrdim da i ovo treba preslušati da bi se stekao doživljaj kakav dolikuje. Opet, postoje stvari koje se ne mogu opisati rečima.
27 – DOLORES MONDO STASH – A Grave To Begin With: Još jedna tema koja podseća na gejming(mene lično). Ovoga puta malčice agresivnija(taman za boss fight). Odlično. Takođe stvar koju treba preslušati da bi se doživela.
28 – ENDLES NEJMLES & VIANDE – Similis III: Pred kraj kompilacije dobijamo bukvalno outro za kompilaciju. Kako početak kompilacije drži priču do kraja, tako je ovo i zatvara. Tema na gitari skroz dopadljiva, izuzetan bekgraund. Vrh!
29 – ISIDOR IGIĆ & DŽONI PROMIS – Binarni Om: Za sam outro kompilacije imamo jedno stvaranje pod nazivom „Binarni Om“. Besmisleno je opisivati reči Isidorove, budući da je to ono što treba doživeti. Isidor nikada ne manjka na rečima, tako i sa ovime, dobijamo kompletan kraj jedne savršene kompilacije. Džoni Promis je uradio odličan ambijent koji kao podloga podleže Isidorovim rečima. Svakako treba preslušati ceo spoken word album pod nazivom „Binarni Om“. Mene je svakako ostavio bez reči. A verujem, i vas će. 

Ekvivalent ovoj kompilaciji ne postoji. Ovo je snaga, ovo je struja. Ono što ćete ovde čuti, ostaće vam u glavi. Dva i po sata muzike. Kompletno drugačiji aranžmani, deonice, vokali… Ne znam da li da nazovem ovo kompilacijom uopšte, slušao sam ih mnogo, ali ovo mi ostavlja drugačiji utisak. Makar lično meni. 

Miloš Antić



Sviđa ti se? Javi ostalima!

Važna napomena!

Stranica na kojoj se nalazite je automatizovani servis web magazina Helly Cherry.
Redakcija našeg magazina je posvećena objavljivanju autorskog materijala. Iz tog razloga, i zbog nedostatka vremena, naša redakcija ne piše vesti i najave za nove koncerte, izdanja i razne manifestacije.
Ipak, ostavili smo mogućnost organizatorima, promoterima i svima ostalima da svoja dešavanja najave upravo putem ovog servisa. Vesti i najave koje oni šalju se automatski objavljuju na ovim stranicama (u obliku, obimu i sadržaju koji su sami odabrali) tako da naša redakcija nije odgovorna za taj deo sadržaja.

Pratite nas na Fejsbuku

Blog Archive